ponedjeljak, 27.08.2007.

22. Zadnji vikend i malo prednaprezanja

U petak sam napokon vidjela prednaprezanje. Ne znam zašto, ali studenti koji rade u drugim uredima vide to svaki drugi dan, a ja nikako. Uglavnom, ta greška je sad ispravljena. Upozorili su me da to stvarno nije ništa specijalno, ali to rade uvijek bez da razmišljaju da ja to nisam nikad vidjela. Otputili smo se na gradilište rano, most Gamma 2, stup M4. Poprilično prazno, za razliku od uobičajenog. U ovom postu objasnila sam ponešto o prenaprezanju, tako da neću sada previše o teoriji. Na Slici br. 1 možete vidjeti nekakvu plavu stvar i mladog radnika. Za plavu stvar stvarno ne znam kako se to zove, vjerojatno nekakva glava za prednaprezanje, ali nemojte me uzimati za riječ, tako da ćemo je ubuduće zvati "plava stvar". Ne znam ni ime mladog radnika, ali kao što ćete dalje vidjeti, nije bitno ime, već funkcija. Dakle, plava stvar se sastoji od dva komada. Jedan je fiksni a drugi, unutarnji drži čvrsto kabele i lagano ih izvlači tj. razvlači (na Slici br. 2 obratite pozornost na unutarnji prsten; prepoznat ćete ga tako što se sjaji i što je s unutarnje strane). Sigurno se pitate što mladi radnik tu radi? Mjeri deformaciju. Naime, iako mi znamo modul elastičnosti čelika, bilo bi dobro provjeriti jer nikad nije idealno. Naime, Vasilis - šef za prenaprezanje pomoću ovog stroja nanosi silu, točnije, naprezanje u kablove. Dakle, poznato nam je naprezanje, a mjerimo deformaciju i iz toga dobivamo modul elastičnosti. Tome služi ovaj obrazac. Sila se u kablove nanosi postupno te se za svaki korak mjeri deformacija tj. izduljenje kablova. E, ovo zovem povezivanjem teorije i prakse. Preporučam pogledati ovaj kratki video (nažalost, 7.1 Mb) u kojem se lijepo vidi kako se unutarnji prsten pomiče, kao i mjerenje deformacije.

Plava stvar, vjerovali ili ne, teži 450 kg, tako da ju se mora transportirati dizalicom. Na Slici br. 3 su i sastavni dijelovi koji se stavljaju na kablove prije instalacije plave stvari. Kroz svaku od rupa na okrugloj ploči provuče se jedan od kablova; vjerojatno služi boljem fiksiranju kabela. Crvenom bojom vidite i napisan broj segmenta mosta, a i armaturu koja strši kako bi prenijela momente u slijedeći segment. Na Slici br. 4 možete vidjeti unutrašnjost stroja za prednaprezanje.

Da bi moje prednaprezajuće iskustvo bilo potpuno, Vasilis je prislonio moje ručice na ručice stroja tako da sam i ja nanijela malo sile u te kablove. Hm, ovo zvuči kao dobra ideja za isprinati na majicu: I ja sam nanijela silu u kablove. Ok, prestat ću sa nerdovskim forama dok još stignem. Happy end - Vasilis i ja nakon obavljenog posla.

Što se tiče zadnjeg vikenda, isto kao i cijeli prošli tjedan (a kako se čini i ovaj) za mene je bio obilježen probavnim problemima koji me prate otkad sam se vratila iz Turske. Mislim da me konzumiranje mesa za doručak uništilo. Ok, sad stvarno. Oprostili smo se od favourite Colombian guya Juan Gabriela. Slike, na žalost, nemam jer mi je kabel ostao doma. Vikend je dakle bio dosta čemeran. Prvo sam propustila zabavu u petak jer mi je bilo loše, a onda smo cijeli vikend proživljavali depresije zbog skorog rastanka, sa mnom na rubu suza svaki put kad bi čula "Tonight" od Reamonna (official pjesma ovog ljeta). Sentimentalne postove ću pisati krajem tjedna, ali ne mogu si pomoći već danima jer samo mislim na to kako je svemu ovome došao kraj prebrzo.

Ako me želite oraspoložiti pitajte me o prednaprezanju. :)

- 10:02 -

Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

...

Ovo ljeto, većinu kolovoza provodim u Hrvatskoj, biciklirajući od Rijeke do Dubrovnika.

Grčka, ljeto 2007.

00. Grcka
01. Thessaloniki
02. Thessaloniki slike
03. Grevena
04. Grci su super
05. BB kuca i bunjee jumping
06. Halkidiki
07. Time flies when you're having fun
08. Poststressed concrete! OMG!
09. All work and no play...
10. Malo o radnom mjestu
11. Happy birthday Deary!
12. Potres 5.8
13. Metsovo, Ioannina, Paxi, Antipaxi
14. Grevena, 42°C
15. Zadnji radni dan ovaj tjedan
16. Santorini...
17. Haniin zadnji dan na poslu :(
18. Tell me why I don't like Mondays
19. Xerox girl
20. Happy birthday to me
21. Asprovalta. Istanbul.
22. Zadnji vikend i malo prednaprezanja
23. Oproštajke
24. Happy end

A zašto sve ovo?

Volim putovati onoliko koliko mi to studentske obveze i budžet dopuštaju, i otud naslov "Put je cilj". Ovo je mjesto gdje prvenstveno moji prijatelji, a i svi zainteresirani mogu vidjeti što mi se događa dok sam na putu.

Putovnica

Austrija
Češka
Engleska
Grčka
Italija
Nizozemska
Slovačka
Slovenija
Srbija
Turska

Designed by In Obscuro